Durant la setmana, tenim moltes hores dedicada al joc. De vegades és un joc lliure, d'altres és un joc estructurat i d'altres una barreja dels dos. Fa dos setmanes varem introduir els racons estructurats. Fins ara, a l'hora de racons jugaven amb el que volien de l'aula. A partir d'ara, a l'hora de racons ho farem de manera estructurada, tal i com els racons estan pensats metodològicament (a altres moments seguiran fent joc lliure).
Però...què son els racons? Els racons són diferents espais de l'aula organitzats d'una manera determinada i amb unes propostes d'activitat concretes. A la nostra aula, trobam els següents racons:
Racó de mates
Propostes relacionades amb la logicomatemàtica: grafia de números, reconeixement de números, comptar, visió espacial, equilibris, formes...
Racó de jocs compartits
Propostes relacionades amb la lectura i l'escriptura: reconeixement i escriptura dels noms dels companys, confecció de paraules amb diferents tipologies de lletres (goma eva, de fusta tipo scrabble, lletres amb velcro...), llibrets de vocabulari i atenció...
Racó de motricitat fina
Propostes per treballar la motricitat fina, la pinça i el moviment i coordinació dels dits: ensartar botons i collarets, agafar pompons amb pinces, reseguir camins amb pedretes, "pinxitos"...
Racó de biblioteca
Aquest racó de moment està en construcció. Les propostes seran: llibres de lectura, titelles per escenificar, làmines de paisatges i personatges plastificats per crear la pròpia història.
Racó del supermercat (joc simbòlic)
Joc de compres a una botiga amb envasos buits de menjar real, altres de plàstic, poden fer també la llista de la compra, compte de sous, etc.
Racó d'art
Propostes relacionades amb l'art: pintura de pinzell, acuarel·la, plastilina, retoladors i llapis, ceres, papers per fer collages, guixos....
Racó de construccions
Construccions amb diferents materials: legos, peces de fusta, cases, personatges i animals, carreteres...
Finament, quan s'acaba la sessió, ens reunim a l'estora en forma d'assemblea per contar i mostrar als companys el que hem fet durant la sessió. D'aquesta manera, estimulam el llenguatge oral, el gust per compartir diferents produccions, l'interès per anar a altres racons, compartim idees per fer als racons, desenvolupam la memòria a curt termini.