Etiquetes

21 de desembre 2021

Break Out de Nadal!

 Com us vaig prometre desprès del break out de la castanyera, hem fet un break out del nadal!! I és que ens va agradar tant aquesta manera de posar en pràctica allò que sabem i fer-ho en equip que havíem de tornar a fer-ho. El factor joc i enigma sempre és una motivació per a l'aprenentatge de manera que s'ha d'aprofitar i intentar que sigui la base del nostre dia a dia. 

En arribar a classe, els infants s'han trobat un arbre de nadal, sense decorar i només amb l'estrella a dant, una capsa tancada amb dos cadenats de 3 números cadascun i una carta dalt de la capsa. Després de parlar sobre què creien que era l'arbre i què hi havia a la capsa, hem llegit la carta. 



A la carta, Estela, l'estrella de l'arbre, ens demana ajuda per obrir la capsa, ja que tota la decoració de l'arbre estava allí tancada. Ella va guardar els números dels cadenats però ha perdut el paper on ho tenia apuntat. Així que necessita la nostra ajuda per recordar els números, fent unes proves que ens vagin mostrant quins números són. 

I com els vidriers i les vidrieres són uns ajudants de primera, de seguida han volgut ajudar l'Estela i ens hem col·locat per equips. 

A la primera prova, havien de completar una sèrie feta amb elements nadalencs. Eren tres seriacions, cadascuna diferent i és difícil  que l'anterior. Una vegada feta, han vist quin número estava assignat a cada element dels resultats i han triat el més alt. El primer número, del primer cadenat, és el 5. 



A la segona prova, havien de completar la sèrie numèrica. El número que posaven i que es repetia més vegades era el segon número del primer cadenat, el número 2. 

     
 

A la tercera prova, hem utilitzat un disc de xifrat Cèsar (que havíem après a fer servir en una sessió anterior) per desxifrar un missatge. Al missatge deia: El tercer número es 1. 



En aconseguir els tres números del primer cadenat hem comprovat si funcionava i si!!! Ja teniem el primer cadenat. Ara, a aconseguir els altres tres números del segon cadenat. 

A la quarta prova, havien de resoldre un sudoku de boles de nadal. En acabar, el número estava amagat a les boles d'exemple de la fulla, amb tinta invisible. El número correcte era el de la bola que més vegades havien posat ells al sudoku (la bola taronja, 3 vegades). De manera, que el primer número del segon cadenat és el 6. 



A la cinquena prova, havien de buscar a una sopa de lletres la lletra N i pintar-la o encerclar-la. Una vegada trobades totes les lletres N, si es mirava de lluny, les N formaven un número, el número 4. Aquest era el segon número del segon cadenat. 

 

I a la darrera prova, vam haver de treballar en equip amb els altres equips, ja que cada equip tenia una peça d'un puzzle. En fer el puzzle sortia el número 8, que era el darrer número que ens faltava. Hem provat el cadenat i...BINGO! El cadenat s'ha obert! Quina emoció els hi fa que s'obri el cadenat!

Una altra vegada s'ho han passat d'allò més bé mentre aprenien i aplicaven continguts apresos.